Krokodil in Singapore - Reisverslag uit Singapore, Singapore van Anita Jansen - WaarBenJij.nu Krokodil in Singapore - Reisverslag uit Singapore, Singapore van Anita Jansen - WaarBenJij.nu

Krokodil in Singapore

Door: Singanita

Blijf op de hoogte en volg Anita

18 Februari 2013 | Singapore, Singapore

Wat is het toch fantastisch om met andere ogen naar je eigen woonoord te kijken. Zus Birgit en nichtje Marit zijn een week bij ons en dat is genieten. Voor die twee, maar ook voor ons dus.

Als we gasten hebben is het altijd weer de kunst om het voor ons zelf ook uitdagend te maken en nieuwe plekken te zoeken of net even andere dingen te doen. Deze week begint feestelijk met een groots vuurwerk bij Marina Bay: Gong Xi Fa Cai en een happy Snake year!!
Tijdens het Chinees NieuwJaar weekend was het zo giga druk op Sentosa dat we vanzelf op een stuk strand terecht kwamen waar we al twee jaar niet waren geweest . Het valt weer op hoeveel palmbomen er hier staan!
Verder bekijken we eens een andere tempel, gaan eens niet naar de winkels in MBS. En in plaats van (weer) uit eten of BBQen, gaan we picnicken op het grasveld bij de Marina Barrage. Gezellig daar zo rond zonsondergang. Heel veel vliegeraars met de meest uitbundige kites. En wat een geweldig uitzicht op de skyline van de stad!

Maar ook plaatsen waar we vaker komen, kunnen steeds opnieuw interessant, mooi of opvallend zijn. Van henna tattoo in Little India naar de hangbrug in het super groene MacRitchie Reservoir Park. En van shoppen op Orchard Road en souvenirs in China Town naar het voeren van giraffen in de Singapore Zoo en monitor lizards spotten in het Sungei Buloh Wetland Reserve in het noord westen van het eiland.

In Sungei Buloh zien we hier en daar bordjes staan: “watch the crocodile” en doen er een beetje lacherig over. Dan mogen ze in het veilige Singapore wel eens een behoorlijk hek neerzetten! Pas thuis zien we via google dat er eind oktober werkelijk een drie meter lange krokodil is gesignaleerd!!
Volgende keer toch maar eens met andere ogen kijken.

Vergeet de foto's niet, hier onder! Even klikken voor vergroting.

Anita

Vanwege het werk van Bert, gaan we samen voor een aantal jaar naar Singapore. Werken voor hem. Vrijwilligers werk voor mij, maar ook een studie, sporten en lezen, bij het zwembad!! Singapore. Midden in Azie, met al die interessante landen erom heen. Dat wordt één groot avontuur!!!

Actief sinds 07 Juni 2009