Een koninklijk jaar van de Slang - Reisverslag uit Singapore, Singapore van Anita Jansen - WaarBenJij.nu Een koninklijk jaar van de Slang - Reisverslag uit Singapore, Singapore van Anita Jansen - WaarBenJij.nu

Een koninklijk jaar van de Slang

Door: Singanita

Blijf op de hoogte en volg Anita

18 Januari 2013 | Singapore, Singapore

In het wonderlijke Dubai hebben we afscheid genomen van een fantastisch 2012, dat is omgevlogen. Wel een jaar waarin we bewust en volop hebben geleefd. Gewerkt, gereisd, gezorgd, ons verbaasd en gelukkig en gezond geweest.
Het nieuwe jaar is begonnen: 2013 gaat het in dezelfde volle vaart vooruit! Ik wens jullie ook een prachtig jaar!

Terug thuis in Singapore heb ik het druk. Als penningmeester (nou ja, ik noem mezelf eigenlijk liever “treasurer”, want dan zie ik altijd zo’n mooie schatkist voor me) moet ik het NCA jaar 2012 weer afsluiten en netjes alles in de boeken verwerken tot één map voor de accountant. Want het moet wel even officieel nagekeken worden. Gelukkig!

Intussen heb ik het terras en de deur versierd met rode hangers en een gouden vis voor het Chinees Nieuw Jaar (10 februari). Ik ga weer op pad voor vers gedrukte bankbiljetten om in de rode envelopjes te doen, om uit te delen als Ang Pao. Een nieuwjaars gift voor werknemers en kinderen.

Maar waar we hier in Singapore heel erg naar uitkijken is het koninklijk bezoek. 24 en 25 januari komt Koningin Beatrix, met Willem Alexander en Máxima op staatsbezoek. Iedere Nederlander (meer dan 4000 wonen er hier) kon zich aanmelden en daarvan zijn 350 uitgenodigd voor de receptie en kennismaking met de koningin, prins en prinses Gelukkig horen wij daar bij! En als bestuurslid van de NCA heb ik zelfs nog een extraatje. Met z’n zessen hebben we een (heel) kort gesprek met een van de drie K.H. Wat zijn we trots dat we iets over ons werk kunnen vertellen. Ben zo benieuwd!!

Ik ben wel alvast even gaan kijken op locatie. Het is er stijlvol gedecoreerd, met prachtige rode lampions. Hoera voor het Chinees Nieuw Jaar. Maar… de rood-wit-blauwe vlag hangt er ook al! Hoera voor de Koningin!!

Helaas mogen we tijdens de receptie geen foto’s maken. Misschien ook maar goed, kan ik tenminste genieten van het moment zelf!

PS. De foto's zien? Ze staan klein onder dit verslag, even klikken voor vergroten ;-)

• 18 Januari 2013 - 18:26

Leonie:

Wat ontzettend leuk voor jullie !!!!
    wat goed dat jullie over jullie werk kunnen vertellen. Echt super goed.
    We horen wel weer hoe het geweest is.
    Hele fijne tijd weer verder en tot ziens,
    Leonie

• 19 Januari 2013 - 09:01

Annemieke:

Ook voor jullie een prachtig jaar gewenst met veel mooie, warme en bijzondere momenten.
    Zo te horen begint jullie jaar goed, ook heel fijn dat jullie over jullie mooie werk kunnen verrtellen.
    Geniet van het moment...
    Inderdaad maar goed dat je geen foto's mag maken.
    Liefs!

• 20 Januari 2013 - 08:29

Angelique:

Hoi hoi,

Eindelijk horen we weer iets van je. Ook wij maken ons klaar voor het jaar van de slang. De kinderen hebben voor opa en oma een mooie nieuwjaarskaart geknutseld en als het weer het toe laat, het is nu heel koud en het sneeuwt, gaan we naar de viering in Den Haag.
    Leuk om toch af en toe een berichtje van je te lezen. Gelukkig zijn jullie aan het genieten.
    Heel veel plezier tijdens het bezoek van onze koninklijke hoogheden.

lieve groet Angelique van het lab.