LOESJE in Azië - Reisverslag uit Singapore, Singapore van Anita Jansen - WaarBenJij.nu LOESJE in Azië - Reisverslag uit Singapore, Singapore van Anita Jansen - WaarBenJij.nu

LOESJE in Azië

Door: Singanita

Blijf op de hoogte en volg Anita

17 April 2013 | Singapore, Singapore

Toen wij alweer bijna vier jaar geleden op het punt stonden om naar Singapore te verhuizen, ben ik op cursus geweest. Dat was best leerzaam, vooral het “andere culturen zijn niet gek of eng of vreemd, maar ánders!” moest ik goed onthouden.

Een nieuw blaadje vandaag op onze Loesje scheurkalender is dan ook zo waar. Wat weten we eigenlijk van elkaar?

Een paar jaar Azië heeft mij veel geleerd. Singapore, een klein land, maar tjee, wat een verschillende culturen op een hoop! Met de bijbehorende gebruiken, vieringen en feesten. Leerzaam, kleurrijk en het bindt de mensen! Het maakt nieuwsgierig en geinteresseerd. En dan al die ándere mensen die ik (heb) ontmoet overal in Azië.
Tijdens de cursus toen nog, in Nederland, leerden we dat Aziaten een strak gezicht hebben en niet veel van hun innerlijk laten zien. Lastig als je zelf een spontaan open boek bent…. Ik zou het moeilijk krijgen!
En? Gelukkig blijkt dat je met eerlijkheid en humor heel veel kunt.

Bij het zien van Loesjes’ IS IN EEN BOERKA LOPEN ERGER DAN IN EEN HOKJE DENKEN komt bij mij dan ook spontaan het volgende op:

"kijk eens
om wat anders is
dan je zelf
gewend bent"

Anita

Vanwege het werk van Bert, gaan we samen voor een aantal jaar naar Singapore. Werken voor hem. Vrijwilligers werk voor mij, maar ook een studie, sporten en lezen, bij het zwembad!! Singapore. Midden in Azie, met al die interessante landen erom heen. Dat wordt één groot avontuur!!!

Actief sinds 07 Juni 2009